dalam perjalanan balik bilik, hujan rintik2. taPi lebat la jugak. sesekali kene air hujan memang best! teringat kenangan dulu2. (teringat adik2 snanye, sebab dua2 dah balik ke negara masing2, sambung study). taktau la ada yg perasan ke tak tadi. taPi kalo sape2 nampak saye time balik tadi, tolong la jgn ingat saye ni tak betul. (hehe jalan sambil senyum sorang2)
dulu sekitar waktu sekolah rendah, bile time hujan je.. air naik kat lorong tepi rumah. hehe naik cetek je.. taPi cukupla leh main sampan kertas. best sgt. (sambil buat sampah kan) ^_+ rindunyer zaman kanak2 dlu.
dlu time kanak2, b4 tak masuk asrama.. kami 4 beradik (mase tu 4 lagi rasenyer) diwajibkan mentelaah buku pelajaran selama 2 jam. sejam pagi. sejam petang. kalo tak bace, takleh kuar main. hehe budak2 kan, sape yg taknak kluar main petang2. pastu kene bagitau kat ibu, ape yg kitorang bace... kaLo tak ingat, (alamatnyer kene bace sampai ingat) then, baru leh kuar..bermain.
dulu aktiviti yg paling best (mengikut rating) adelah:
1. main polis entry (camni kan eja?) - ala2 main kejar-kejar. best! lagi2 kat area rumah tu banyak "lorong rahsia". haha.
2. main galah panjang. - kat padang badminton. geng mase kecik ramai jugak. tapi da besar ni, sumer da lost contact. kot.
3. main masak2 - betul nyer praktis. ^_+ sumber: daun kangkung kat tePi padang, sayur2 + cili dari lori pakcik jual ikan + bunga ape tah kecik2 color oren (bile picit, kuar "minyak") haha. dan mcm2 lagi. supaya permainan masak2 tu nampak real. ^_+
4. main layang2. -best! sangat! buat layang2 sendiri. gune penyapu lidi ngan paper, tali pancing! da la angin sgt sesuai tuk main...
5. badminton. -dulu main kat atas jalan depan rumah @ kalo sibuk, main kat padang badminton.
6. main gasing + yoyo? -yg ni penah la gak merasa. taPi boleh kira berapa kali jek sebab tak minat sgt.
dan..... banyak jugakla permainan lain, kaLo takde permainan pon.,.. kitorang mereka sendiri. best!
dan smua tu.. main ngan adik2 + kawan2 area rumah.
hmm hujan yg menyingkaP memori.
p/s: miss my younger sister & brother
dulu sekitar waktu sekolah rendah, bile time hujan je.. air naik kat lorong tepi rumah. hehe naik cetek je.. taPi cukupla leh main sampan kertas. best sgt. (sambil buat sampah kan) ^_+ rindunyer zaman kanak2 dlu.
dlu time kanak2, b4 tak masuk asrama.. kami 4 beradik (mase tu 4 lagi rasenyer) diwajibkan mentelaah buku pelajaran selama 2 jam. sejam pagi. sejam petang. kalo tak bace, takleh kuar main. hehe budak2 kan, sape yg taknak kluar main petang2. pastu kene bagitau kat ibu, ape yg kitorang bace... kaLo tak ingat, (alamatnyer kene bace sampai ingat) then, baru leh kuar..bermain.
dulu aktiviti yg paling best (mengikut rating) adelah:
1. main polis entry (camni kan eja?) - ala2 main kejar-kejar. best! lagi2 kat area rumah tu banyak "lorong rahsia". haha.
2. main galah panjang. - kat padang badminton. geng mase kecik ramai jugak. tapi da besar ni, sumer da lost contact. kot.
3. main masak2 - betul nyer praktis. ^_+ sumber: daun kangkung kat tePi padang, sayur2 + cili dari lori pakcik jual ikan + bunga ape tah kecik2 color oren (bile picit, kuar "minyak") haha. dan mcm2 lagi. supaya permainan masak2 tu nampak real. ^_+
4. main layang2. -best! sangat! buat layang2 sendiri. gune penyapu lidi ngan paper, tali pancing! da la angin sgt sesuai tuk main...
5. badminton. -dulu main kat atas jalan depan rumah @ kalo sibuk, main kat padang badminton.
6. main gasing + yoyo? -yg ni penah la gak merasa. taPi boleh kira berapa kali jek sebab tak minat sgt.
dan..... banyak jugakla permainan lain, kaLo takde permainan pon.,.. kitorang mereka sendiri. best!
dan smua tu.. main ngan adik2 + kawan2 area rumah.
hmm hujan yg menyingkaP memori.
p/s: miss my younger sister & brother




1 comment:
teringt juga kenangan kena kunci kat luar rumah sbb balik after kul 7.huhu.
Post a Comment