amaran: post kali ini ade unsur2 metafora dan hiperbola terlampau. =D
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
harini dgn esok, mdm pegi conference. so nak tak nak, saye kene la replace klas beliau. harini klas pukul 2 sampai 3.20. waa sempat main game! group activities. dan sedar tak sedar, saye telah memaksa kaki ni berdiri dgn tekun selama sejam setengah! (ye, terlajak mase siap! habis 320 patutnyer.)
lepas tu jalan2 ke center. nak cari buku nota! sambil tu, otak ligat berfikir. macam2 ada!. serabut sket. sekali terserempak dgn adik tutor... (perempuan) "akak!!!... sambil mereka menghulurkan sebuah senyuman ikhlas! bile org senyum ngan kite, lagi2 kalo ikhlas, automatik kite pon membalas senyuman tu kan? rase mcm hilang skejap smua masalah yg difikirkan. rase lapang! yg amat. so, rajin2 la senyum ye! ^_+
pastu cek inbox phone! ade 2 msg. satu dari mdm yg saye keje ngan beliau tu. ade sedikit pesanan utk klas esok hari. satu lagi, dari mdm lain! (phone book penuh dgn no phone lecturer ye~) ^_^ mdm sorang lagi ni minta tlg invigilate exam hari jumaat. ok. maka jadual kerja mggu ni penuh! best gak kadang2. terperasan diri ni doktor... ade oncall cam doktor2 jugak =) ade pape, inbox @ call je saye~ hehe
bulan2 kritikal. harap2 research saye berjaya la dihabiskan. penggunaan masa pon sgt kritikal. perasaan saye pon kritikal. hmm perasaan ye. saye rindu yg amaaaaaaaaaat dekat adik2 saye. sorang yg tgh berjalan2 holiday kat mesir.. taktau khabar... sorang lagi sibuk exam kat mesir... T_T org bz . adik2!!!!!!!!!!! kaklong rindu yg amat~ lagi 3 org, nasib baik la dapat liputan telefon! hehe. kalau tak, ade yg demam rindu ni. lagi 4 org (eh, eh..jom tukar topik!) =D
lepas tu.. bulan2 kritikal ni la sempat berchit chat dgn mdm (yg saye keje ngan beliau). mdm kate, kalau saye nak mengajar kat uia.. mdm boleh recommendkan. so long as saye maintain cgpa saye. **mengajar kat uia??? sriyes... impian yg diharap2 jadi kenyataan kot** skarang ni pon asal lalu bilik lecturer je, dah terbayang2 diri sendiri lecturer ok. haha ^_+ "tanpa impian, mimpi takkan jadi kenyataan kan?"
namun!!!>. ade pause disitu. nak uia? alamatnyer kene sambung phd la... saye ingat nak sambung phd nanti2.. bile adik2 yg dah tersedia di oversea balik msia.. boleh la "tukar shift" =D tambahan pulak, sambung phd kan... takdela sesenang nak nyebut "saye nak sambung phd" ^_+ proposal. study. dan thesis. english test pon ye jugak. hmm scholarship? if possible. dan hakikat yg saye ni duk study straight dari spm... mtrix... degree.. master... "p....h.....d....?" memang permanent head damage la camtu. haha~
ape pon smua ni masih dipertimbangkan dalam "bulan2 kritikal" ni. smoga allah tunjukkan jalan yg terbaik utk saye. + di bahu saye, tergalasnya harapan org2 yg saye sayang
wallahua'lam. sekian, entry tahun baru!
-cahaYa petuNjuk-
-cahaYa petuNjuk-




No comments:
Post a Comment