orang kata, teman ketawa banyak sekali..., teman bersedih susah nak cari... sekali jumpa pasti sangat2 dihargai. [hakikatnya kita tak pernah sendiri. ada Ilahi dalam setiap gerak geri].
hidup di dunia, mestilah perlukan teman. dalam menghadapi cabaran setiap hari. bayangkan semua masalah dan cabaran masuk bertimpa2. takde tempat nak diluah. ibarat tiup belon tak henti2. akhirnya belon pecah sendiri. [cam takde perlambangan lain =D ]
..[serius balik]... dalam berteman harus hati hati. ada yang berkawan kerana kepentingan diri. tanpa sedar berkawan itu tidak ada ikhlas di hati. taPi alangkah untungnya diri. jika punya kawan yang mengerti ukhuwwah kerna Ilahi. kata mereka bertemu kerna ilahi. berpisah jua ktentuan ilahi. dalam kejauhan ada doa yg sentiasa mengikat hati. inilah katenye teman sejati. teman sejati mencerminkan peribadi sendiri. baik susah mahupun sendiri, saat senang apatah lagi. ada teman sejati yg sentiasa 'disisi'. biar secara zahir, atau dari tulusnya ikatan hati.
hidup di dunia, mestilah perlukan teman. dalam menghadapi cabaran setiap hari. bayangkan semua masalah dan cabaran masuk bertimpa2. takde tempat nak diluah. ibarat tiup belon tak henti2. akhirnya belon pecah sendiri. [cam takde perlambangan lain =D ]
..[serius balik]... dalam berteman harus hati hati. ada yang berkawan kerana kepentingan diri. tanpa sedar berkawan itu tidak ada ikhlas di hati. taPi alangkah untungnya diri. jika punya kawan yang mengerti ukhuwwah kerna Ilahi. kata mereka bertemu kerna ilahi. berpisah jua ktentuan ilahi. dalam kejauhan ada doa yg sentiasa mengikat hati. inilah katenye teman sejati. teman sejati mencerminkan peribadi sendiri. baik susah mahupun sendiri, saat senang apatah lagi. ada teman sejati yg sentiasa 'disisi'. biar secara zahir, atau dari tulusnya ikatan hati.
andai sekali aku jatuh, rasa sendiri, gagal dan sepi. mahukah kau setia disisi?




5 comments:
"mahukah kau setia di sisi?"
dalam tiap bisikan doaku sentiasa mendoakan kebahagian dirimu. walau kita tidak selalu bersua, namun ingatanku tak pernah pudar akan dirimu. take care n be good..
insyaallah mahu :)
takde button 'like' ke??Suka!
mcm mana nak jd kawan yg baik..? susah,
diyana: haha gara2 awak, kite letak like button =)
BuDaK: jadi kawan yg baik? hmm i'm not good at suggesting. yet i think the best thing in relationship [be it friendship, love, families, neighbours]... is to =not expect anything in return =) @ ikhlas?
hihi..dah ada like button! kita dah like dah ;p
Post a Comment