assalamualaikum
wrb & selamat pagi! =) harini angin best. alhamdulillah. [org ikut
mood ni payah] haha~ dengan bangun pagi lepas kesejukan hujan.. memang
terbaik la. cuace pon redup2 je..dan entry kali ni, alg nak citer pasal
bas!
alg kan pengguna tegar bas. buat ape susah susah je nak drive.. biar org jadi driver kite =D he...
cerite student dan bas sebenarnyer..
ade
banyak bende yang best pasal student uia , student uitm dengan bas. alg
dah ade kat 2 tempat ni, dan alg perasan bende yg best tu berbeza beza.
still, alg sedar.. kat mane bumi dipijak, kat situ la langit di junjung
kan =)
sebab skarang ni alg berpijak di bumi uitm.. alg kne start citer student uitm dan bas dlu la!
ceritera bas yang paling best kat sini adelah, student uitm dapat perkhidmatan shuttle bus! kat uia pon ade jugak.. cume uia terhad kat dalam kampus je.. since student uitm duduk luar kampus..perkhidmatan shuttle bus
nyer dipanjangkan sekitar area puncak alam. sgt best! [hopefully uia
bole panjangkan perkhidmatan shuttle bus sampai lrt putra ke.. greenwood
ke.. hehe kan best? kat cni ade 2 buah bas je.. kalo tak sempat naik
bas rapid yg berbayar.. untungla sempat naik bas rengit [shuttle bus]
uitm yg tidak dikenakan bayaran tu =)
perkara yg kedua best pasal student & bas kat uitm adelah, student akan cakap
--> 'terima kasih pakcik'
kat
pemandu bas tu.. masalahnyer bukan sekali sekala.. tapi semua yg turun
bas akan cakap trima kasih.. pakcik tu pon macam mesin kat kaunter
bayaran je jadinye.. kene ulang banyak kali 'sama sama' dan 'sama sama' dan 'sama sama' dan sampai la 44 penumpang habis turun =) tu la bagusnyer budak cni!
yg
ketiga.. bile berhenti je kat dalam kampus puncak alam ni... polis
bantuan dah bersedia nak tiup wisel! hehe. syoknyer jadi pejalan kaki
kat sini. ade polis bantuan tolong stop-kan traffic.. semata mata nak
bagi ktorang yg baru turun bas ni melintas. bende yg takde kat tempat
alg study dulu.. dan rasenye 3 bende di atas adelah yg paling best
tentang uitm & bas nyer
uia? mestila ade bestnyer jugak!
naik
bas dekat uia... yang paling best adelah, walaupun bas kat uia tak
tulis 'koc untuk wanita'.. tapi budaya kat uia da macam terjadi dengan
sendiri.. lelaki akan naik bas dan confirm2 tuju bahagian belakang
sekali.. perempuan pulak dengan sendirinyer akan duduk area depan.. cam
tertulis -ruang lelaki & perempuan- sedangkan takde pun =)
lepas
tu.. student kat uia memang sgt memahami.. andai kate2 orang student
lelaki.. duduk dlm bas seat single yang berasingan... then bile ade
student perempuan naik..
[sepatutnya dia akan pilih untuk berdiri.. sebab ade 2 seat kosong, tapi masing2 sebelah student lelaki]
but
then, ape yg berlaku.. salah sorang student lelaki tu akan bangun dan
duduk dekat single seat yg sebelahnyer dah ade student lelaki.. so
skarang ade double seat yg kosong =) bole la 2 org student perempuan
duduk.
bende
tu yg alg tak jumpe kat mane mane tempat lain lagi stakat ni. mane ade
org yg nak kisahkan sangat dia duduk sebelah lelaki ke prempuan ke..
tapi kat uia bende tu sgt di jaga. maybe sebab menggalas nama uia. kot?
tapi dapat yg tak faham bahasa tu same je...~ =D
perkara ke-3, dlu tiket bas rapid bole pakai sehari suntuk. RM1 = sehari nyer perjalanan.. tak kire la naik rapid banyak kali pon.. so ape yg best ngan student uia adelah.. lepas je diorang turun hentian bas mane2, diorang akan bagi tiket yang dah tak digunakan tu untuk org yang baru nak naik bas utk hari tersebut. kan best? sebab tiket tu utk sehari. instead of buang dlm tong sampah, diorang sudi bagi org lain gune semula.. so takyah la beli tiket ! =)
perkara ke-3, dlu tiket bas rapid bole pakai sehari suntuk. RM1 = sehari nyer perjalanan.. tak kire la naik rapid banyak kali pon.. so ape yg best ngan student uia adelah.. lepas je diorang turun hentian bas mane2, diorang akan bagi tiket yang dah tak digunakan tu untuk org yang baru nak naik bas utk hari tersebut. kan best? sebab tiket tu utk sehari. instead of buang dlm tong sampah, diorang sudi bagi org lain gune semula.. so takyah la beli tiket ! =)
PENDEK
kate.. naik bas kat uitm terasa diri begitu berharga [da la shuttle
bus, then ade polis jagekan lagi.. pastu sgt berbudi bahasa]
dan naik bas kat uia.. terasa diri ni sgt2 secure.. sebab suasana dalam bas yg payah nak dapat kat tempat lain =)




No comments:
Post a Comment