kejap je. dah sebulan tujuh hari rupanya saya bercuti. patutnye sebulan je. tambah ngan cuti alkisah hujung bulan satu haritu.. terlebih lebih dah. dan sekiranya tuntutan kerja memaksa saya untuk kembali... berat sungguh rasenye nak balik selangor.
sebulan lebih. itulah juga waktu saya merasai sepenuhnya nikmat buat pahala jadi surirumah sepenuh masa. sebelum ni weekend husband&wife je. pjj orang kate. alhamdulillah. hidup masih ke depan. hari berlalu dengan pantas. sedar ataupun tak; dah nak dekat setengah tahun hidup berdua. alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah.
siapa kata hidup berumahtangga semuanya yang manis manis? takat 'i love u'; takat adegan sweet sweet dalam drama... takat muke comel .. takat kata kata manis.. itu semua penambah rencah rumahtangga. disebalik semua tu; ade amanah yang lebih berat yang harus dipikul.
nak nak dari perspektif seorang isteri; mane bole mengharap muke je.. kene jugak pandai buat keje rumah. pandai jage hati suami. pandai jage rahsia keluarga.pandai menjaga family suami. pandai link kan hubungan kekeluargaan. pandai jage amanah&maruah dengan diri sendiri. orang kan selalu kate.. perempuan.. belajar tinggi mane pun; akhernye ke dapur jugak.
nak tak nak itulah hakikat. meskipun kite tak pandai masak. da jadi isteri kot. kadang kadang kita sendiri yang nekad untuk memasak. nak pastikan suami tak makan makanan yang sama je seminggu. nak masak bende yang best best. jage hati suami, jage perut dia dulu? ye ke? hehe.
pendek kate; saya hargai setiap saat dan detik saya menjadi surirumahtangga. dari bangun pagi sampailaaa habis semua keje rumah. [habis ke?] keje rumah mane penah habis.
orang jugak kate yang kebahagiaan tak datang bergolek. kita tak perlu cari kesempurnaan sebab orang kate jugak...; manusia yang bahagia tak semestinya memiliki semua perkara terbaik didunia. tapi mereka memastikan hidup mereka akan jadi yang terbaik =)
selebihnya; mestilah kene kuatkan pergantungan kita dengan Allah.
utk encik suami: terima kasih atas segala gala nya. moga Allah redha dengan kita. moga hubby redha dengan saye =)




1 comment:
haiyaa, sweet lorh :)
Post a Comment