Ada apa dgn tajuk di atas itu?? Owh sebelum memulakan citer2 yg menarik yg bakal muncul dlm blog ini(jeng..jeng..jeng), sy mempersilakan kalian semua dgn kalimah ‘Ahlan Wasahlan’ dan Selamat Datang ke blog ni...bukanlah satu blog baru bagi saya, saya ttp akan berkarya macam biase tapi blog ini bakal menjadi sumber inspirasi saya di masa akan datang…kenape? Haaa mane leh bgtau…hehe
Selesai aktiviti pada malam Sabtu tuh, hari esoknya hari Sabtu..kitorg ade aktiviti berat2 yg dikategorikan outdoor spt BlindHunt, panjang akal, (alamak tak igt plak nama aktiviti2 lain)….lebih kurang camtuhlah…dr pagi smpi ke tgh hari kitorg bermain sbb ptg tuh ade acara dewan penyampaian hadiah….pastu sekali lagi, kump aku mmg plg ‘ke hadapan’ dpt tercorot aje dlm sukan2 tuh..haha…takper2…alah main pun utk melengkapkan tahun aku lagipun nak juga bermain dgn junior2 yg ade…tunjukkan bahawa senior2 kat sini mmg sporting…huhu…so bila dh tau sumer result sblm acara dewan bermula tgh hari tuh, straight je pas main tuh aku balik rumah…taknak attend majlis beramai2 tuh...dh tau aje resultnya…kui3…maafkanlah ye wahai ajk2 sumer(termsk my osmate ajknya)…hihi sorry…dengarnya time acara dewan tuh ramai yg tak dtg…mgkn sbb msg2 pnt(sumer penat…) erm ataupun makan tengah hari tak disediakan….(plg ptg...kita tekankan lagi plg ptg ye)…huhu…takperlah citer lama dh dua mggu lps…so yg tggl hnyalah kenangan…adelah gambar2 sikit masih bersemangat kesukanan….
Then, hari demi hari berlalu utk ketemu jua dgn hari sukan BKASJ yg dianjurkan oleh BKASJ(persatuan Selangor kat sini)…dgn pelbagai publisiti dilakukan(utk pengetahuan sumer, rasanya program ni baru aje dilakukan di bumi Jordan ni, sblm ni takde lagi)….berbagai2 acara sukan diwar2kan….antaranya…olahraga [lompat tinggi(tak jadi), lompat jauh, 100m, 200m, 400m, 4x100m, 4x400m, 1500m], tarik tali, ragbi sentuh(tak jadi jugak masa suntuk), basketball, pingpong, arm wrestling, futsal dan bola tampar…fuh mmg sukan abes, tgk je pada acara2nya…tapi mmg satu perkara yg dibanggakan sbb kedtgn dan sambutan kali ni amat meriah….boleh kata ramai ‘turun padang’..memeriahkan hari bersejarah ni…(maklumlah masing2 nak amik medal..haha). Kalau tak satu kumpulan adelah dlm 5 org jek..tak seronok langsung nak buat program….kumpulan lelaki yg dibahagi kepada 4 mengikut pembahagian rumah Hogwarts (Harry Potter), Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw dan Hufflepuff bertanding utk merebut kejuaraan pada hari sukan ini…masing2 sekali lagi memberikan kesungguhan dalam bertanding dan semangat dalam bersukan…kalau yg menang tu asek menang je terus dan kalau yg kalah tuh asek dikalahkan je walaupun ade peluang menang(mungkin takde luck time tuh)…acara berat2 kebyknnya dimenangi oleh rumah merah manakala olahraga pulak boleh dikatakan disapu bersih oleh rumah Hufflepuff….mmg baki dua kump lain hanya menagih sisa2 posisi yg ade katanya…..
Done,
ManU Fan






No comments:
Post a Comment