Tagged Lagi
( by : Baez dan Kaknad)
RULE :
-Name 4 Things That Need To Be Invented
-Name 4 Things That Should Never Have Been Invented
-Name 3 Things I do not know about you
-Name 5 Snacks you enjoy
Four things that need to be invented are
1. Teleporter machine : erm nampaknya benda ni memang menjadi pilihan ramai setakat ini. Sayang sekali Albert Einstein tak sempat menghabiskan kajiannya mengenai sains fizik ni. Namun harap saintis sekarang berjaya jumpa the formula of teleport. Ianya amat memudahkan dan menjimat masa. Mmg dari kecik lagi aku dah tertanya2 benda ni boleh wujud ke tak. Boleh ade ke ek benda ni??
2. Real-life game : Utk org gamers cam aku ni. Nama pun macam tak menarik sgt tp sbnrnya agak menarik. Sbnrnya game ni ibarat mcm dlm citer Matrix. Kita bermain betul2 dlm game tu and no distraction from outside. Seolah2 kita dalam dunia game tuh tapi tanpa melibatkan kehidupan kat dunia sbnr. So kalau main game perang2 tembak2 ke kalau mati dalam tu masih hidup kat dunia sbnr. Boleh tambah dan merasa pengalaman orang serta mengasah skill melalui game2 camni mcm game sports ke, game2 utk reality tv skrg ke.
3. Robot : robot yg membantu dalam sumer keja2...boleh buat ape2 je..takde idea sbnrnya psl robot ni..lbh kurang cam baez jek….hihi…
4. Capsule Dragon Ball : Ha ingat tak kapsul ape ni??? Kapsul buatan Bulma dan ayah dia dalam Dragon Ball. Boleh simpan macam2 dalam kapsul tu. Barang besar ke barang kecik ke sume boleh simpan dalam pocket jek. Takyah ade parking keta ke, kawasan rumah yg ttp ke...dan lain2 lagi….sumer dlm poket anda dan anda tentukan di mana…
1. Beer, vodka, martini and all alcoholic beverages . Sejak belajar bidang perubatan ni, baru aku tahu banyak keburukan benda2 sumer ni termasuk rokok.(in fact dah tahu mmg buruk pun dan haram dari sudut islam, Cuma dah terbukti bagi aku) Banyak penyakit2 didapati dari benda2 ni. Alcoholic Hepatitis and then mutation yg berlaku tak kiralah pada pregnant women ke atau org2 biase ke. So bolehkah kita destroy benda2 camni. Sapelah punya idea yg cipta benda2 ni.
3 Things that you dont know about me
Wow ini sgt banyak…kalau nk state mmg tak terkira...mcm tak logic soklan ni sbnrnya oklah bagi basic je…
1. My I/C number, my I/D university number.
2. My favourite food.
3. My dreams and ambition(dlm bdg doctor ni).
1. Coklat Galaxy. Malaysia ade ke tak ek? Kat sini ade dgn harga JD 0.50. bestnya nyummy2 berlemak2 gituh coklat. Lbh kurang cam Cadbury. Introduced by Halim to me tahun lps kot.
2. Coklat Cadbury masuk sekali. Teringat masa kecik2 dulu kat mesia my mom and dad beli Cadbury yg segi empat kecik2 dibungkus dalam kotak lutsinar. Alah tak tau nk terang camne lagi kalau korg biase beli tahulah camne..lazatnya.
4. Western Donut . No comment sbb mmg sedap sgt. Of course lah donut yg ala2 Dunkin Donut tu bukan donut yg bergula tuh. Hihi matilah sgt memilih. Rasa high bila makan donut ni dgn lembut teksturnya dan kesedapan flavour nya….
Done,
Izham




6 comments:
org suruh wat pas exam tapi sankiyu karen sudi gak buat yah
1) teleporter machine adalah sgt bagus tak sabar kewujudannya 1000 tahun lg hihi, ooo game ni ibarat bes nye terus tak sabar nak main game ada kuasa2 supaya kelihatan kewl. aha capsule tu ibarat ada nombor2 mmg best gak
2) 1 2 3 adalah setuju 4 tak setuju LOL. tanpa duit org takkan keje menanam padi, membuat rumah dll sbb takde duit muehehe
3) tau saje semua, sekian (angkuh)
4) matilah modern sgt makanan awe
aku hanyalah seorang insan zuhud yang makan bende2 kekampungan saje, terus nannes di birai katil hihi
teleport machine tuh mmg la bermakne kalau dpt direalisasikan... senang nak pi mane2, tak perlu la berjalan kaki lagi ke mujamma' dan naik bas segale ke jami'ah. penat la, smpi rase nye halim ke arthritis (lantaran symptom dah ade: persistent join pain, particularly kat lutut nih hah)la... sementare takde skang nih, kalau boleh nak suh org tolakkan halim jer gune kerusi roda... nak naik teksi takde duit banyak lak...
game tu kalau yg bermanfaat tak per la gak. tp i thing, halim paling tak suke senanye game perang2 ngan ganas nih... kalau takat game lumbe kerete, halim "ok la tu" lagi...
eiii... harap sgt sblm terciptenye robot, org tahu menghargai usaha. ni tak kalau dah dasar malas nak buat keje mcm vacum kapet, basuh pinggan mangkuk, basuh baju, susun kasut kat rak... sampai bile manusia nak bermalas-malasan... bsb nih paling halim pantang... kalau la betul2 manusia dlm dunia ni tau HARGAI USAHA, barulah halim rase senang ade robot yg boleh membntu nih... kalau camtu, mati nnti pun akan senang dan selesa meninggalkan bumi tuhan nih...
kalau ade kapsul yg boleh gune sbg tong sampah kan bagus. sampah yg kite buat saban hari dah la byk menimbun, tempat pelupusan dah tak muat nak penuhi kapasiti yg semakin meningkat, bakar lak... pencamaran alam sekitar... amatlah bergune kalau kapsul kecik tuh dapat memuatkan sampah2 yg bertimbun dan byk... bersih jer dunia (tuh pun kalau org berttanggungjawab reti buang sampah pada tempatnye)
ha ah, duit amat diperlukan... kerana kehidupan ini amatlah memerlukan kesalingan. jikalau takde duit masakan nak beli makanan... nak cucuk tanam, takkan makan nasi jer, takde ikan sbg lauk. kan kene beli drp nelayan...sistem barter mcm dah tak sesuai nak diamalkan... tande manusia dah pandai tntg "NILAI"...
amboi, coklat jer awe nih... mane tak GEMOK!!! lariiiiii... awe marah... laaarrriiiii.....
owh baez tak kesah sementara benda ni ibarat cam melepaskan tension katanya stlh penat stadi...walaupun duit mmg dicipta utk memudahkan tapi manusia ni kadang2 sifatnya jadi rakus dn benda ni...kadang2 tu ade yg kawan sbb duit atau pangkat..mcm skrg tak dpt nk duga keikhlasan hati manusia termasuk sy sendiri tak dpt dinafikan...duit mmg ade pengaruh besar...
tak semestinya game perang je halim...kalau nk game cam amazing race ke survivor ke sumer boleh...tapi berlawan dgn komputer lah dpt feeling betul2...sbb sumer nk rasa game camne kan...cuma benda tu game jek...bilala leh dpt realisasikan...kalau nk bervoleyball ke sumer ade..tak memerlukan space di dunia sebenar cuma kita berada di alam game...
matilah sgt berkhayal....
wow.. awe, x sangke kte berpikiran same bab thing yg kne invent!! real-life game!! robot!! dan yg paling x sangke kapsul dragon ball!!! ahahhahahahaha.. rase cam aku lak yg buat post nih=))
verangan sudah2...
dari kapsul DB tuh kan
bek la kain merah SUPERMAN..baru kena ngan ur soul..*ops!! kate superEIJAM..miehahahh
abiz2 agik ke isu teleport nih..
bowink k teleport2 nih...jalan2 la besh, baru adventure.huhuhu
********************
pas xm trus hupdate kan..heehhe
da~
Malaysian hospital series 1 for sharing, inshaAllah, pls klik my name, wassalam
Post a Comment