: Fenomena kini :
Wa panas sungguh Irbid akhir2 ni ek…bukan sahaja panas dek pancaran matahari di permulaan musim panas malahan ditambah pula oleh kepanasan lontaran2 idea dakwah yg tidak berhemah dr beberapa mereka yg menggelarkan diri sbg dai’e…saya tabik kepada mereka sbb mereka ingin berdakwah tapi itulah cara mereka salah…walaupun begitu mereka telah melakukan tanggungjawab besar sbg ummat nabi Muhammad…saya cuba memikirkan kalau saya berada di tempat diorg mesti saya rasa mcm ‘biasalah dalam berdakwah ini kita kena kutuk2, kena marah2..itu semua dugaan Allah sebgaimana zaman anbiya' dulu...bukan sumeorg boleh terima dgn hati terbuka.’ tapi hakikatnya, cara atau persembahan korg itu yg tak kena dgn cara2 berdakwah…kita di sini adalah manusia terpilih, manusia yg terpelajar, manusia yg diberikan peluang untuk menambah pengetahuan di bumi ini, makanya metode yg perlu digunakan adalah cara yg intelek, cara yg terpelajar…oklah..katalah nk buat suatu kelainan supaya byk menarik pembaca2 kat sini..makanya aliran itu harus juga masuk dgn cara intelek seperti menggunakan bahasa2 yg indah…kesimpulannya utk korg, alhamdulillah korg dh buat kenyataan maaf dah..so insya Allah warga2 irbid sekalian kembalilah berdamai dan saya mohon maaf gak kalau ade kekasaran kat sini..bukan hajat sbnr tapi cuma menyatakan fenomena2 yg benar2 berlaku tempoh hari…teruskan perjuangan anda dgn panduan2 yg telah digariskan oleh islam...sy sokong jek kalau blog tu nk diteruskan, manelah tahu hati mane2 yg keras tu boleh jadi lembut tetiba kan dgn dakwah korg tu...go go go kembali bersmgt…~~
……………………………………………………………….
: Sukan :
LIGA PERMAI 2008…aku join liga ni sejak aku tahun satu lagi…kitorg kat sini mmg tak terlepas utk mengasah bakat bermain setiap hari..kadang2 sampai terdetik kat hati aku, aku datang sini nk main bola ke nak stadi…yelah manakan tidak, peristiwa dulu2 spt tahun lps,(tahun lps ye tahun ni takde, insop sudey) esok nak exam patho tuh beb, malam tu bola lagi…seronok men sambil bawak buku tapi haram nk sentuh buku tuh kalau kat tempat main…pastu masa aku tahun satu mmg aku rasa jadi tokoh pejuang dlm bidang bola ni, sbb pe…sbb time aku tahun satu, bdak2 makin ramai nk main bola..tapi tempat takde..tak macam malaysia ade padang awam segala…so setiap petang gi cari tempat, main sini kena halau, main situ kena marah, last2 aku yg tak fed-up ni, pegi gak berusaha mane2 tempat..last2 skali time ramai member2 sume mcm dh fed-up asyek kena halau dgn marah jek…aku dgn member aku time tuh di’offer’ oleh seorg pegawai university kot….dia kata, ‘korg ni nk main bola ke?’, kitorg jwb, ’nak’…pastu dia cakap kat yarmuk ni ade tempat futsal dah lama dah tak guna..guna pun time2 pertndgn jek itu pun tak ramai stdnt2 arab tahu...so dia ckp korg boleh main ahad depan….datang baju sukan dgn bola sendiri….so bermula dr saat itu, tempat tu dh jadi tempat bermain futsal setiap petang….pastu arab2 yg tak tau dulu2 dh tau ade tempat bermain futsal kat celah2 blkg university tersorok katanya dari fakulti2 belajar diorg…dan ganggu gak sekali sekala jadual petang kitorg dgn kehadiran arab2 ni…(weh2 ko merapik haper ni…okeh2..back to the story…)
Nama team aku Blackout...team yg diberi nama sempena kejadian Blackout yg berulang2 kali di Irbid malam sebelum perlawanan pertama berlangsung…so Blackout diberi nama…pakaian pun kena hitam…kesemuanya ade 8 pemain kot rasanya…dgn kebolehan masing2 rasanya team stabil...mereka adalah syafiq ali [ katanya sbg keeper tapi belum pernah turun setakat ini….kami menanti persembahan anda], mukhlis [ junior aku tahun satu yg mmg hebat refleksnya lantas disuruh ganti menjadi keeper untuk kemaslahatan team bersama] Fadhil dan Zaid [defend yg mantap digandingkan bersama tapi masih belum ada chemistry yg mantap namun memang hebat], Cardiac,Nik Hadi, Duang [pemain tengah yg membanggakan namun perlu ade kawalan yg hbt di belah tgh utk menguasai keseluruhan perlawanan], Sophee[penyerang] dan aku[budak baru belajar tak reti main pape]….so ape yg ptg dlm smgt pasukan adalah sikap memahami satu sama lain dan itulah penting utk mencapai kejayaan….
……………………………………………………..
: Stadi :
Wahhh exam sgt2 tersgt dekat…..hari Sabtu ni exam CNS diiringi dgn exam ethics….mmg haram aa ethics aku nk sentuh buat masa ni….CNS pun tak hbs baca lagi….kepala plak masih terpening2 dgn istilah2 yg membelitkan lidah mcm striatum, globose nucleus, facial colliculus, flocculus,(dlm otak aku dan terpikir homunculus dalam Full Metal Alchemist dah) dan ubat2 segala lagi….penyakit2 plak..concussion, contusion, hematoma bla bla bla bla…masuk physio dgn synaptic segala…mau jadi mania aku camni…jadik cam org arab kat post aku sblm ni..i guess I need lithium carbonate boleyy..takpun anti-psychotic ke anti-depressant ke….ape2lah….waaaaa…camne aku nk exam ni…bleh expect brape byk aku baru prepare….in fact aku dh baca byk sekalipun…tapi peratus preparation aku masih lingkungan 30%...boleh2…masih ade lagi 4 hari utk exam…doakan daku wahai keluargaku dan rakan2ku....owh ye aku baru ade nampak satu iklan dari LPZ..oleh kerana aku ni org2 JAIS makanya aku ingin letak gaklah iklan ni utk tatapan bersama….tarikh tutup permohonan 31 Mei 2008 ok selamatlah dah ngantuk dah ni…masih byk lagi nk stadi esok…ok selamat2….
klik pada gambar utk zooming....
Done,
Izham





No comments:
Post a Comment