us

Daisypath Anniversary tickers

mayra

Lilypie Second Birthday tickers

husna

Lilypie First Birthday tickers

hanan

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 25, 2009

aNgan2 vS keNyataaN~faiRy

dia berpesan pada dirinya; "berhenti berangan!"
itu yang berlaku hari ini... dia banyak berangan.. kelas jam 1130 dan 1530 dipenuhi dgn presentation dari group2 yg belum selesai.. menambahkan lagi waktu utk dia berangan... org presentation, dia menganggukkan saje.. tapi sebenarnye dan hakikatnye mindanya melayang..tidak ada di situ...

seawal jam 830, dia ke bilik lecturer... membuat sedikit latihan sambil memohon tunjuk ajar.. lama juga.. adalah dalam 2 jam.. habis sesi latihan itu, dia sempat berbual dgn lecturernya.. bertanyakan sebarang petunjuk utk menyambung study... konklusinya apa yg dia peroleh, "either u continue studying in iium or u further ur study abroad.. " itu nasihat dari lecturernya.. "why dont u go to british council at jalan ampang.. maybe u could get some overview there..." lecturernya menyambung...

pandangan lecturernya membuatkan minggu ini penuh malah bertambah2 dgn angan2.. tambahan tadi.. jam 1500 dia telahpun mengambil application form utk master... natijahnya, klas 1530 yg jadi mangsa.. haha .. dia berangan jauh... jauh sgt2.. jauh yg amat sgt.. banyak benda yang terlintas..


  • master degree
  • bristish council
  • university of manchester
  • application form yg terselit kat textbooknye
  • scholarship
  • parents & friends
  • development and trade
  • iium?

sambil itu dia menulis di diary online nyer.. hakikatnyer dia dapat merasakan iium adalah destinasinya.. namun, tak risau utk mencuba.. dia akan fikir2kan angan2nya.. kenyataan didepan mata adalah jumaat! jumaat adalah 1st final paper.. andai CgpA nyer tak stabil.. kemana pun angan2 takkan jadi kenyataan! =) dia lantas mengingatkan dirinya.. Allah itu Maha Mengetahui yg terbaik utk hambanya.. wallahua'lam

2 comments:

Royal Diaries said...

ni kena solat istikharah ni...dan berusahalah dalam menjadikan angan2 kepada kenyataan..

Anonymous said...

hmm insyaallah... =) thanx!
tapi rasenyer tak kemana kot.. huhu.. stay iium kot.. sayang nak tinggal banyak benda kat cni~ haha lagi2 nak tinggalkan rumah.. =p
but when my lecturer duk sebut2 manchester.. isk3.. dlm hati ni ade gak tergerak nak pegi.. nak pegi.. hmmm moga aLLah tunjukkan jaLan~