profesional. org kate, seorang pekerja yg 'profesional' takkan mix kan bende2 yg peribadi dgn kerje. selama sy bekerja, sy tak pernah kisahkan saye ni pro ke tidak.
sebab mengajar adelah minat saya. minat yang amat sangat. sampai ke tahap, if ade problem luar... bile masuk dunia saya.. [dunia kelas & kelas & lectures] saya boleh senyum sehabis ikhlas dengan anak didik.
+ sebab anak didik anak didik di depan saya itulah yang akan jadi investment saya di akhirat kelak. segala macam ilmu kami kongsi sama sama. Allah angkat darjat mereka yg bertaqwa. dan Allah juga mengangkat darjat mereka yg berilmu. bersama dalam suasana nak cari kefahaman dalam sesuatu ilmu memang sesuatu yang best.
saya slalu pesan kat anak didik saya, 'ingat.. kite hidup bukan untuk diri sendiri. andai nak rasa hidup ni bererti... bagilah sebanyak mungkin manfaat utk org lain.'
so ape kaitan dgn profesional? klas hari isnin, sy rase sy tak berapa profesional. anak didik sy perasan muka sy pucat. 'ustazah, ustazah ok ke? muke ustazah pucat!' ; masih boleh tersenyum 'sy ok, sejak bile awk sumer concern pasal sy ni? =)' . banyak bende yg difikirkan kot. sampai tdo tak menentu. sakit kepala kerap yg amat. then yg paling tak best, selasa... mengajar sambil duduk. tak pernah buat pon selama ni ngajar sambil duduk. [sakit belakang sebab salah pose angkat kotak satu ketika dulu datang balik].
mungkin berkait dgn emosi yg tak stabil. dah nak hujung 2011 kan. belon kalau tiup tak henti henti, confirm akan pecah. jug / teko air kalau tuang tak henti henti confirm melimpah ruah. so, mungkin perlukan tempat utk luahkan segala yg terpendam. dan saya rasa saya perlukan lebih kekuatan. saya tau Dia sayang sy. Dia tak pernah biarkan sy. Dia memang Maha Mendengar.
malam selasa, dapat msg dari anak murid
'trima kasih atas segala ilmu, minta dihalalkan & maaf segala slh silap. nampak mcm ustzh tak berapa sihat tadi.. balik ni rehat2 eh. jage diri tau'
Dia memang sayangkan sy kan? Dia hantar hambaNya utk buat sy tersenyum seketika bila bace text tu.
dan alhamdulillah. Dia 'ilhamkan' pada ibu ayah saya utk bercuti.. @ tempat yang paling sy suka bila perlukan ketenangan... LAUT!
insyaallah kami akan ke Laut! ke Utara cuti akhir tahun ni. ^^,
alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah. moga segala rasa yg 'tak enak' ni hilang ke laut~
p/s: profesional ke tidak, tak penting... tapi apa yg penting macam mana kita cuba tunaikan amanah kita sebaiknya, berdasarkan kemampuan terbaik kita... kepada semua yg ada disisi kita, yang memerlukan kita. wallahua'lam~
sebab mengajar adelah minat saya. minat yang amat sangat. sampai ke tahap, if ade problem luar... bile masuk dunia saya.. [dunia kelas & kelas & lectures] saya boleh senyum sehabis ikhlas dengan anak didik.
+ sebab anak didik anak didik di depan saya itulah yang akan jadi investment saya di akhirat kelak. segala macam ilmu kami kongsi sama sama. Allah angkat darjat mereka yg bertaqwa. dan Allah juga mengangkat darjat mereka yg berilmu. bersama dalam suasana nak cari kefahaman dalam sesuatu ilmu memang sesuatu yang best.
saya slalu pesan kat anak didik saya, 'ingat.. kite hidup bukan untuk diri sendiri. andai nak rasa hidup ni bererti... bagilah sebanyak mungkin manfaat utk org lain.'
so ape kaitan dgn profesional? klas hari isnin, sy rase sy tak berapa profesional. anak didik sy perasan muka sy pucat. 'ustazah, ustazah ok ke? muke ustazah pucat!' ; masih boleh tersenyum 'sy ok, sejak bile awk sumer concern pasal sy ni? =)' . banyak bende yg difikirkan kot. sampai tdo tak menentu. sakit kepala kerap yg amat. then yg paling tak best, selasa... mengajar sambil duduk. tak pernah buat pon selama ni ngajar sambil duduk. [sakit belakang sebab salah pose angkat kotak satu ketika dulu datang balik].
mungkin berkait dgn emosi yg tak stabil. dah nak hujung 2011 kan. belon kalau tiup tak henti henti, confirm akan pecah. jug / teko air kalau tuang tak henti henti confirm melimpah ruah. so, mungkin perlukan tempat utk luahkan segala yg terpendam. dan saya rasa saya perlukan lebih kekuatan. saya tau Dia sayang sy. Dia tak pernah biarkan sy. Dia memang Maha Mendengar.
malam selasa, dapat msg dari anak murid
'trima kasih atas segala ilmu, minta dihalalkan & maaf segala slh silap. nampak mcm ustzh tak berapa sihat tadi.. balik ni rehat2 eh. jage diri tau'
Dia memang sayangkan sy kan? Dia hantar hambaNya utk buat sy tersenyum seketika bila bace text tu.
dan alhamdulillah. Dia 'ilhamkan' pada ibu ayah saya utk bercuti.. @ tempat yang paling sy suka bila perlukan ketenangan... LAUT!
insyaallah kami akan ke Laut! ke Utara cuti akhir tahun ni. ^^,
alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah. moga segala rasa yg 'tak enak' ni hilang ke laut~
p/s: profesional ke tidak, tak penting... tapi apa yg penting macam mana kita cuba tunaikan amanah kita sebaiknya, berdasarkan kemampuan terbaik kita... kepada semua yg ada disisi kita, yang memerlukan kita. wallahua'lam~




No comments:
Post a Comment