sekali update sampai 2! [hari ini dalam sejarah]
entah kenapa sejak seminggu ni mood macam tak betul. macam tak tentu arah. macam asek nak nangis je. dan nangis pon sekarang. memang seronok bile kite nak tolong org buat keje tapi last last kite kene tengking. fine. terima kasih. terima kasih. terima kasih. -siape yg memudahkan urusan org lain. maka Allah akan mempermudahkan urusannya. tapi sebaliknya, sambung sendiri.
harini pulak hujan dari pagi. memang puncak alam sejuk yg amat. berjalan habis kuliah dari atas bukit ke ofis yg di bawah bukit... memang mendamaikan. sambil pakai kot hugo boss -keselamatan cop pwtc ayah... rase nyaman sungguh. siap cakap kat anak murid 'nampak logo keselamatan ni? sy suka pakai kot ayah saya. kot ni seolah olah satu reminder utk sy.. tgkla ayah dah korbankan macam2 sejak dari zaman pengawal keselamatan dulu.. naik pegawai.. la ni manager.. utk besaqkan anak2nyer yg 6 org'
terus berjalan sambil otak ligat berimaginasi... teringat kisah arwah kawan qari yg duk jordan tu. even tak kenal pun, taPi kawan2 qari yg mtd memang excellent bab ukhwah. sgt rapat dan sgt concern each other. so, bile terdengr pemergian arwah ilham.. rase macam betullah ... mati tu memang satu peringatan untuk kite yg hidup. alfatihah utk arwah.
jalan menuruni bukit dirasakan terlalu jauh. teringat pulak kisah anak murid alg tadi. beria mohon tukar klas hari jumaat kepada hari khamis. katanyer ade appointment ngan doktor tiap 2 minggu (jumaat). then setelah tu baru la alg tau yg sorang anak murid alg ni sakit. muda lagi. lawa. dah disahkan ade 'breast cancer'. [alg rase cam nak tanye 2 kali takut salah dgr] terkejut. dan rasa concern seorang lecturer mula keluar. bertuah sungguh slame ni tak amik tau pun T_T
sungguh dugaan Allah itu utk hamba yg benar2 bertahan dgn ujian yg Dia berikan. meskipun didiagnos dgn breast cancer, wajah muda tu masih boleh melemparkan senyum seikhlas hatinya kepada ustzh ni. 'ustzh, sy ni jenis tak reti duduk diam... jadi sy masih boleh kawal lagila sakit yg sy tanggung'.
dik, moga awk tabah hadapi semua ni. dan moga awk beransur sembuh.
aku belajar utk muhasabah diri sendiri dengan melihat keadaan org lain. ada waktu seseorang mampu buat aku sedar hakikat diri yang terlalu kerdil. mengenangkan kisah kisah tadi, aku jadi terdiam dan merenung panjang. andai esok waktuku tiba... apakah mungkin aku berupaya meninggalkan dunia ni dengan tinggalan yg berbaloi baloi. solat pun tak terjaga. 'tiang' pon tak tegak sgt.. apetah lagi rupa 'rumah' islamku. ampunkan aku, Tuhan.
entah kenapa sejak seminggu ni mood macam tak betul. macam tak tentu arah. macam asek nak nangis je. dan nangis pon sekarang. memang seronok bile kite nak tolong org buat keje tapi last last kite kene tengking. fine. terima kasih. terima kasih. terima kasih. -siape yg memudahkan urusan org lain. maka Allah akan mempermudahkan urusannya. tapi sebaliknya, sambung sendiri.
harini pulak hujan dari pagi. memang puncak alam sejuk yg amat. berjalan habis kuliah dari atas bukit ke ofis yg di bawah bukit... memang mendamaikan. sambil pakai kot hugo boss -keselamatan cop pwtc ayah... rase nyaman sungguh. siap cakap kat anak murid 'nampak logo keselamatan ni? sy suka pakai kot ayah saya. kot ni seolah olah satu reminder utk sy.. tgkla ayah dah korbankan macam2 sejak dari zaman pengawal keselamatan dulu.. naik pegawai.. la ni manager.. utk besaqkan anak2nyer yg 6 org'
terus berjalan sambil otak ligat berimaginasi... teringat kisah arwah kawan qari yg duk jordan tu. even tak kenal pun, taPi kawan2 qari yg mtd memang excellent bab ukhwah. sgt rapat dan sgt concern each other. so, bile terdengr pemergian arwah ilham.. rase macam betullah ... mati tu memang satu peringatan untuk kite yg hidup. alfatihah utk arwah.
jalan menuruni bukit dirasakan terlalu jauh. teringat pulak kisah anak murid alg tadi. beria mohon tukar klas hari jumaat kepada hari khamis. katanyer ade appointment ngan doktor tiap 2 minggu (jumaat). then setelah tu baru la alg tau yg sorang anak murid alg ni sakit. muda lagi. lawa. dah disahkan ade 'breast cancer'. [alg rase cam nak tanye 2 kali takut salah dgr] terkejut. dan rasa concern seorang lecturer mula keluar. bertuah sungguh slame ni tak amik tau pun T_T
sungguh dugaan Allah itu utk hamba yg benar2 bertahan dgn ujian yg Dia berikan. meskipun didiagnos dgn breast cancer, wajah muda tu masih boleh melemparkan senyum seikhlas hatinya kepada ustzh ni. 'ustzh, sy ni jenis tak reti duduk diam... jadi sy masih boleh kawal lagila sakit yg sy tanggung'.
dik, moga awk tabah hadapi semua ni. dan moga awk beransur sembuh.
aku belajar utk muhasabah diri sendiri dengan melihat keadaan org lain. ada waktu seseorang mampu buat aku sedar hakikat diri yang terlalu kerdil. mengenangkan kisah kisah tadi, aku jadi terdiam dan merenung panjang. andai esok waktuku tiba... apakah mungkin aku berupaya meninggalkan dunia ni dengan tinggalan yg berbaloi baloi. solat pun tak terjaga. 'tiang' pon tak tegak sgt.. apetah lagi rupa 'rumah' islamku. ampunkan aku, Tuhan.
-Allah Engkau dekat, penuh kasih sayang-
cahaya petunjuk. waktu baru habis kene tengking dengan manusia. sabar bebanyak.
agaknye tengah minggu2 mood swing.
cahaya petunjuk. waktu baru habis kene tengking dengan manusia. sabar bebanyak.
agaknye tengah minggu2 mood swing.




No comments:
Post a Comment