Dah nak masuk minggu ke-6 pediatrics dari 10 mggu yang ade means pediatrics dah nak dekat habis tapi me myself is not well-prepared with knowledge yg doctor used to teach everyday..same information same knowledge..but still not get it dalam kepala aku ni…study plak tersgt2lah slow..kadang2 dalam seminggu tuh brape kali je aku berjaya stadi…hurmmm..tak taulah ape nak jadi dengan aku.. where’s my old-self? Minggu yang ke-5 lepas adalah minggu yang paling sukar skali aku pernah lalui berbanding dengan minggu2 lain..sebab pe..sebab sepanjang mggu lepas, aku tak berapa sihat..bermula dari hari Khamis sebelum tuh, aku dah sakit tekak..dan memang dijangkakan akan demam and memang hari jumaat tu dah ade dah sikit2 dan hari sabtu terus jadi teruk..walaupun begitu, hari ahad sampai rabu aku tetap datang kelas..ditemani dengan mild fever, batuk2 dan selsema..ntah le..aku bukannya ape boleh jek taknak dtg, tapi tulah bila kita makin melayan sakit dengan amek cuti, makin tulah makin teruk demam2 sumer…lagipun aku tau..URTI ni atau melayu dia jangkitan salur pernafasan atas ni hanyalah self-limiting disease..yang ditakutkan dan diberi ubat kalau ianya bukan viral infection…hurm tapi2 jangkaan aku salah…hari rabu aku dalam keadaan yang kebah means demam2 dalam proses menghilang dan batuk2 dan selsema dah berkurang, tapi rabu malam turun hujan lak…kena aku hujan, esok pagi haa amek ko memang takleh bgn lgsg nak ke kelas…aku bercadang nak amek cuti harituh..dan aku makan panadol sumer2..berehat2 dan pemikiranku masih lagi di kelas sebab kalau aku ponteng sekali makanya 2 markah aku akan hilang and limited up to 4 days only…hurm takperlah utk kebaikan aku gak..n yesterday, Alhamdulillah baru aku tau nikmat sihat tu camne…n back to my routine seperti sebelum2 ni utk hari weekend...finally weekend yang aku takyah tidur banyak sgt...ruginya weekend aku kalau camtu..
Hurm kepala aku buntu…tiga report utk di’submit’ end of the course aku tak amek lagi dari patient..tiap2 hari amek tapi tak lengkap jek…lps mggu depan ni dah masuk hospital university dah, n the cases will be more difficult dari peripheral hospital ni…sebab sumer kes referred dari hospital lain..n kebanyakan rare disease...hurmm…tahun 4 ni memang menguji kredibiliti dan ketahanan diri...ramai yang terkandas di tahun 4 sebab diorg tak dpt membiasakan dengan persekitaran...tak biasa berkomunikasi..tak bersosial dengan warga tempatan...hatta segan bersama doktor2 dan group2nya…tak taulah itu pandangan aku...sebab aku nak lari dari pandangan2 aku tu sendiri..aku nk bersosial dengan warga tempatan, aku nak jadi doctor a.k.a student yang diingati oleh patient2 dia…aku nak participate dalam group walau org2 arab dalam group tu macam hape(mantap maksud aku) dia pny knowledge…sumer power2 hebat2 dalam group tu, smpi aku terasa inferior…aku macam tak tau ape..kadang2 aku mengulang jek ape2 bdak2 arab yg power ni bisik2 kat aku time aku tak dapat jawab soklan doctor…ni baru dengan warga arab…camne aku nk bersaing dengan india dan cina kemudian hari nanti…aku mohon agar aku diberi pengetahuan dan senang menerima ilmu di dada…mohonku padamu Ya Allah…
Oklah got to go..sehingga berjumpa lagi….selamat2~
p/s : merindui fairy n my family….keseorangan di sini….dan TAHNIAH untuk Izhar, adek abang yang dapat 5A UPSR dan MUMTAZ PSRA….semoga impian nak masuk SAMBEST Berjaya…tahniah2 abg ucapkan…
Done,
Izham




1 comment:
waa..sudah jd junior kte ek adek ko?idop sambest~~idop saadah! ngeh2..
we,jgn rs inferior..everybody is the same~persetankan arab2 itu sume!! [yakin je bunyi aku]..go,awe go!! [ala2 pom2 girl]
Post a Comment