cerita adik alg yg paling bongsu. Nur Fauzul Azim Zainal a.k.a. Pojun. Pojun tak habis habis 'terdiamkan' kakaknyer ni dgn kerenah dan kebijaksanaan beliau. moga membesar dan dewasanya pojun seiring dengan makna nama yg digalasnya. cahaya-kejayaan-yang besar.
tiap2 weekend sejak 2 menjak ni asyik duk umah baru kat KP. dan hari ahad adelah hari yg syok nak basuh kereta ayah depan rumah. [tolong ayah ade makna selalunya] haha ~ takde la.
anak dara basuh UNSER kot. baju kurung lagi. sgt bersopan santun. haha. [taPI hat bongsu tu pantang nampak kakaknyer ni buat keje lebih, adelah nak disibukkan] MOTIF pojun nak tolong: 1. nak menyibuk je. 2. nak ibu puji Pojun lebih dari kaklong [kakak yang sgt buruk sangka dgn adik. haha. tapi part 2nd tu betul]
jadi ahad baru ni, alg siap2 dah sabun + baldi + kain . habis je me'nyabun' satu kereta unser, mule la nak start paip getah. --> menembak air dan bersihkan buih2 sabun kat kereta tadi. pojun pun mule la sibuk. 'kaklong pojun nak tolong jugak' [tapi snanye nak main air getah tu. bukan kaklong taktau.] sibuk minta getah. keje kaklongnyer tak sudah. makanya terus 'jirus' adik sendiri. seronokla pojun. mandikan kereta + mandikan pojun sekali.
ingat da kene jirus tak minta da getah.. alih2 minta getah lagi. 'kaklong, bagila pojun pulak'
kaklong --> pojun tak sampaiiii la..biar kaklong buat.
tapi oleh kerana bising jugak. akhernye bagila jugak budak kecik tu buat. ibu tengok je dari pintu depan. 2 org anak daranyer bising setaman nak basuh kereta. sib baik kawasan tu tak ramai jiran lagi.
dannnnnnn ape yg alg tak caye... ingatkan pojun just nak jirus tepi2 kereta. ye la, manela sampai bumbung unser kan nak jirus?
then, tau dia buat ape? pojun pun tarik getah paip panjang2.... sampailah muncung getah tu naik atas bumbung unser. alg cam... [terernyer budak ni fikir. maka dgn kagumnya alg pon tgkla air turun mencurah curah dari bumbung unser ayah tu. ]
ibu tgk dari jauh. ibu senyumkan aje. 'tgkla anak sape? kalau tak, tak dapat no.1 la kat skolah' haha~
nur fauzul azim, moga terus bersinar dgn kejayaan dunia akhirat. <3
tiap2 weekend sejak 2 menjak ni asyik duk umah baru kat KP. dan hari ahad adelah hari yg syok nak basuh kereta ayah depan rumah. [tolong ayah ade makna selalunya] haha ~ takde la.
anak dara basuh UNSER kot. baju kurung lagi. sgt bersopan santun. haha. [taPI hat bongsu tu pantang nampak kakaknyer ni buat keje lebih, adelah nak disibukkan] MOTIF pojun nak tolong: 1. nak menyibuk je. 2. nak ibu puji Pojun lebih dari kaklong [kakak yang sgt buruk sangka dgn adik. haha. tapi part 2nd tu betul]
jadi ahad baru ni, alg siap2 dah sabun + baldi + kain . habis je me'nyabun' satu kereta unser, mule la nak start paip getah. --> menembak air dan bersihkan buih2 sabun kat kereta tadi. pojun pun mule la sibuk. 'kaklong pojun nak tolong jugak' [tapi snanye nak main air getah tu. bukan kaklong taktau.] sibuk minta getah. keje kaklongnyer tak sudah. makanya terus 'jirus' adik sendiri. seronokla pojun. mandikan kereta + mandikan pojun sekali.
ingat da kene jirus tak minta da getah.. alih2 minta getah lagi. 'kaklong, bagila pojun pulak'
kaklong --> pojun tak sampaiiii la..biar kaklong buat.
tapi oleh kerana bising jugak. akhernye bagila jugak budak kecik tu buat. ibu tengok je dari pintu depan. 2 org anak daranyer bising setaman nak basuh kereta. sib baik kawasan tu tak ramai jiran lagi.
dannnnnnn ape yg alg tak caye... ingatkan pojun just nak jirus tepi2 kereta. ye la, manela sampai bumbung unser kan nak jirus?
then, tau dia buat ape? pojun pun tarik getah paip panjang2.... sampailah muncung getah tu naik atas bumbung unser. alg cam... [terernyer budak ni fikir. maka dgn kagumnya alg pon tgkla air turun mencurah curah dari bumbung unser ayah tu. ]
ibu tgk dari jauh. ibu senyumkan aje. 'tgkla anak sape? kalau tak, tak dapat no.1 la kat skolah' haha~
nur fauzul azim, moga terus bersinar dgn kejayaan dunia akhirat. <3




No comments:
Post a Comment